Barna rizs cukorbetegeknek

Kukoricás barna rizs Diabétesz Recept - DiabFórum - Magyarország legnagyobb diabétesz közössége
Létrehozva: Egy régebbi szerint azért érdemes vigyázni a túl sok fehér rizzsel.

A szénhidrát fajtája: általánosságban elmondható, hogy a bogyós, a csonthéjas és a citrusféle gyümölcsök alacsony glikémiás index értékkel bírnak. Továbbá szintén az alacsony GI kategóriába tartoznak a föld fölött termő zöldségek és a hüvelyesek is.

barna rizs cukorbetegeknek

A föld alatt termő zöldségek pl. Az elfogyasztott ételben a szénhidrát alapanyag mérete is befolyásolja a Gl-t.

Ezek a legkevésbé "veszélyes" rizsfajták

Minél kisebbre vannak őrölve, vágva, darálva az alapanyagok, annál magasabb a Gl értékük. A keményítőt tartalmazó ételek főzési ideje is a glikémiás indexet befolyásoló tényező.

barna rizs cukorbetegeknek

A hosszú főzési idővel sok vizet veszítve a keményítő tartalmú élelmiszer egyre kocsonyásabbá válik és ezáltal a benne lévő szénhidrát gyorsan szívódik fel. A legjobb megoldás, ha félkeményre főzzük ezeket az élelmiszereket.

barna rizs cukorbetegeknek

A rosttartalom: a táplálék rosttartalma csökkenti a GI értékét. A rostdús ételek teltségérzést okoznak, lassítják a felszívódást.

barna rizs cukorbetegeknek

A fehérjetartalom: a fehérjében gazdag ételek csökkentik az együtt fogyasztott ételek glikémiás index értékét. Ez a jótékony hatás a nagy fehérjemolekuláknak köszönhető, mivel a gazdag fehérje tartalmú étel lassan jut el a belekbe. Savanyú ételek fogyasztása is csökkenti az együtt fogyasztott táplálékok GI értékét, barna rizs cukorbetegeknek a gyomorban a savas környezet lassítja a tápanyagok bélbe jutását.

A zsírmolekulák lassítják a szénhidrátok felszívódását a keringésbe, ezért a zsírok fogyasztása csökkenti a glikémiás indexet.

Mit ehet és mit nem a cukorbeteg?

Azonban a zsír nagy kalória tartalommal bír, ezért nem megfelelő összetevője az egészséges táplálkozásnak. Mikor érdemes alacsony glikémiás indexű ételeket fogyasztani?

barna rizs cukorbetegeknek

Mivel a GI az élelmiszerben lévő szénhidrátok minőségéről ad információt, így az alacsony glikémiás indexű ételek fogyasztása főként szénhidrátanyagcsere-zavar, illetve fogyókúra során indokolt. Ezek az élelmiszerek kisebb mértékben emelik meg a vércukorszintet, így a kiegyensúlyozott cukorbeteg diéta alapjai t képzik.

Akkor rizs vagy krumpli a cukorbetegnek?!

Inzulinrezisztenseknek is érdemes alacsony glikémiás indexű élelmiszereket fogyasztaniuk, hiszen a cél ennél a betegség diétájánál is az egyenletes, normál vércukorszint elérése, fenntartása. A fogyókúrázóknak is hasonló okokból javasolt az alacsony glikémiás indexű élelmiszerek fogyasztása.

A magas glikémiás indexű ételek ezzel szemben nemcsak hízáshoz vezethetnek, hanem a vércukorszintet is gyorsan emelik, amely kifejezetten előnytelen cukorbetegség étrendi terápiájában. Mit jelent ez a gyakorlatban?

barna rizs cukorbetegeknek

Milyen barna rizs cukorbetegeknek ajánlottak cukorbetegség esetén? A gabonafélék, köretek közül a basmati rizs, barna rizs,kuszkusz, bulgur az úgynevezett pszeudocereáliák, mint például a quinoa, vagy a köles.

A keményítőben szegény zöldségek is bátran fogyaszthatók, ilyenek például a salátafélék, tökfélék, padlizsán, retek, cékla A gyümölcsök tekintetében a banán és szőlő fogyasztása kerülendő.

Violetta Varga answered 11 év ago Burgonya: g-ban 20g szénhidrát kb. Heti többször is szerepelhet a diétában.

Általánosságban elmondható, hogy a túlérett gyümölcsök fogyasztását érdemes kerülni. A gyümölcsök esetén is figyelembe kell venni az egyéni toleranciát mind a mennyiségek, mind a gyümölcs fajtája tekintetében.

Természetesen a hozzáadott cukrok fogyasztása is kerülendő, hiszen a glikémiás indexük magas, a vércukorszintet gyorsan és nagymértékben képesek megemelni. Étrend összeállítás Cukorbetegközpontban elérhetőek a cukorbeteg diétában több éves szakmai tapasztalattal rendelkező dietetikusok!

Kapcsolódó cikkek, melyek érdekelhetik Önt:.

  1. Csak 1 csésze gramm kielégíti szinte az összes napi szükségletét ennek az ásványi anyagnak, amely elősegíti a csontfejlődést, az izomösszehúzódásokat, az idegműködést, a sebgyógyulást és még a vércukorszint-szabályozást .
  2. Diabetes insipidus nedir etyolojisi
  3. Cukorbetegség ellen is jó a barna rizs - novoker.hu
  4. Alapelvei cukorbetegség kezelésének
  5. A fehér rizstől meredeken emelkedik a vércukorszint, míg a hántolatlan, azaz rostban igen gazdag barna rizsből fokozatosan szabadul fel a glükóz, ezért is egészségesebb - írták az amerikai Harvard egyetem munkatársai az Archives of Internal Medicine című orvosi lapban.

További a témáról